Uitdagingen bij de implementatie van verhuurmodellen
A.S.Adventure is een toonaangevende retailer van outdoor, equipment, sport en fashion. Het aanbieden van een verhuurmodel als retailer is een complex proces dat in grote mate verschilt van de processen van een verkoopmodel. Bedrijven moeten innovatief blijven denken en hergroeien naar een maatstaf waar alles ‘as a service’ wordt.
A.S.Adventure wilt onderzoeken hoe ze als retailer hun bestaand verhuuraanbod voor winter en zomer, outdoor- en sportmateriaal efficiënt kunnen blijven opschalen en hoe ze de marktvraag kunnen vergroten en versterken. Welke
doelgroepen aanspreken en vooral op welke manier en focussen op awareness, sensibilisering en activatie.
Kansen voor duurzame consumptie
A.S.Adventure erkent haar sociale en ecologische verantwoordelijkheid als retailer en neemt deze zo goed als mogelijk op. Binnen elke schakel van de onderneming kijken ze welke verbeteringen er mogelijk zijn met een blijvende focus op duurzame groei van retail. Echter moet ook overheid (governance) en consument mee de shift maken om de vraag naar circulaire services te vergroten in de markt. Met een sterker wordende vraag zal aanbod kunnen vergroten en kunnen we sneller economisch schaalvoordeel bekomen.
Strategieën voor bewustwording en vraagcreatie
Om de vraag naar verhuurdiensten te vergroten, zet A.S.Adventure in op brede communicatie en effectieve bewustwordingscampagnes. Ze streven naar een sterkere connectie tussen huurproducten en consumenten door middel van incentives zoals puntensystemen en nieuwe samenwerkingen.