CASE: Testers gezocht

Wij delen onderzocht tijdens de design en innovatiesessies van de Green Deal Huren en Delen hoe ze een groep van betrokken burgers kunnen werven om feedback te geven op het huur- en deelproces. Met deze aanpak streeft Wij delen naar een verbeterde klantbeleving en verhoogde efficiëntie binnen de huur- en deelmarkt.
Uitdagingen bij het verbeteren van de klantbeleving

Wij Delen is een vzw die de Vlaamse huur- en deelmarkt wil versnellen door middel van projecten, kennisdeling en community building. Veel aanbieders in de huur- en deelmarkt beschikken niet over voldoende middelen om uitgebreide testgroepen te werven voor het verzamelen van cruciale feedback. Toegankelijkheid en gebruiksgemak vormen grote uitdagingen, aangezien gedeeld gebruik vaak gepland gebruik vereist, wat een vlot bestel- en terugbrengproces des te belangrijker maakt.

Kansen voor gestructureerde gebruikersfeedback

Door het opzetten van een pool van gemotiveerde testers kan Wij delen, over verschillende aanbieders heen, gestructureerde en goed onderbouwde input verzamelen over de klantreis binnen huur- en deelmodellen.

Strategie: real-time feedback via messaging app

In samenwerking met het Centre for Service Intelligence van UGent werft Wij Delen testers die real-time feedback geven op hun klantreis via een messaging app. Deze feedback richt zich zowel op de emoties die tijdens de klantreis worden ervaren als op praktische, operationele elementen die voor verbetering vatbaar zijn.